HUDVÅRD FÖR VÅRA SMÅTTINGAR Tips, tyckande, råd, rön och personliga reflektioner

onsdag 9 juni 2010

Tragedin som blev start för ekohudvård

Nyligen har jag upptäckt och använt ett märke för hudvård som i första hand inte är riktad hudvård för barn, utan för vuxna, men vars bakgrund i allra högsta grad har med barn och hudvård att göra. Fast inte på det sättet som man kanske föreställer sig.

Svensk ekologisk hudvård



Di Tchón heter märket, svensk ekologisk hudvård handlar det om, med nischad fokus på ansiktskrämer för vuxna. Företaget startades mot bakgrund av en tragedi, och det är också i denna som jag ser kopplingen till barn och hudvård. Såhär: när företagets grundare miste sig barn under graviditeten gjorde hon efterforskningar, och fick reda på att missfallet kunde ha att göra med kemiska ämnen från hennes hudvårdsprodukter. Det ledde henne till att ta reda på och utbilda sig inom hudvård och samtidigt till insikten att konsekvensen av vissa ingredienser i hudvård kunde vara "skrämmande".

Hudvård som förpliktigar



Själv har jag använt DiTchóns fina Protect Face Cream för normal hud och jag är väldigt nöjd med resultatet. DiTchón använder bara naturliga eller ekologisk ingredienser i sin hudvård och har en filosofi för hudvård som jag känner mig väldigt trygg med. Di Tchón betyder förövrigt "från jorden" vilket är ett namn som förpliktigar. Ska bli spännande att följa utvecklingen för det här intressanta varumärket för ekologisk hudvård och just vill jag bara säga: keep up the good work.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar